BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2010. június 8., kedd

III. - Nilla



Kedves Érdeklődök!
Nekem jutott az a megtiszteltetés, hogy pár kérdés által bemutassak nektek egy igazán tehetséges írót. De hagyjuk is az én bevezetőmet, és térjünk rá a lényegre, a kérdéseim tűzkeresztjében álló Nillára.

Kérlek, mesélj magadról egy kicsit-mindent, amit el szeretnél mondani a nagyvilágnak -, ami eszedbe jut.

Nos, igazából szerintem, hogy valaki engem megismerjen, nem elég néhány mondat... Én összetett személyiség vagyok, és nagyon sok arcom van. De akkor egy kicsit magamról... Imádok beszélni, beszélni és beszélni, jah, és nevetni, és nevetve beszélni... És mindenem a zene, konkrétan semmire sem vagyok képes nélküle... Nos, sosem megyek át a zebrán, mindig előtte vágtatok át az úton... Vonattal járok suliba, és imádom nézni a sínek váltóit, amikor a vonat átmegy rajtuk... Továbbá, ha egy papírzsepi van a zsebemben, kényszert érzek rá, hogy tépkedni kezdjem...



Akkor kalandozunk az írás felé,... Minek a hatására és mióta írsz? Honnan jött ez a "kényszer" az írásra?
Uhh, ez egy nehéz kérdés. Tulajdonképpen, évek óta csinálom már ezt... Mármint nem az írást, hanem csak azt, hogy mindenféle történeteket találok ki magamban, és ezeket a szálakat úgy bonyolítom, ahogyan csak lehet... És innen jött, hogy elkezdtem ezeket leírni... Azt hiszem, három-négy éve lehetett, amikor az első storymat leírtam, és azóta, nincs megállás!
Minek a hatására? Ezt csak akkor mondom el, ha nem nézel komplett őrültnek!

Dehogy,...halljuk!!
Öhm... Volt akkoriban egy nagyon-nagyon menő tinifilm, amiért mindenki odavolt... És ez alól én sem voltam kivétel. Nos, az egyik főszereplő srác nagyon megmozgatta a fantáziámat, és elmerengtem azon, mi lenne, ha... És most idáig jutottam.
Hűha,...hát erre nem gondoltam.
Valahogy sejtettem.

Akkor mesélsz nekem/nekünk a mostani történeteidről? Tudom, hogy sok van,... Az érdekelne, hogy mi az, ami miatt épp ezt a témát, szereplőket választottad?
Hú... Nos, publikálva jelenleg három saját blogom van, plusz a Megelevenedett Tündérmese [MT] és az IKAIT. Ebből a három blogból kettőn fut ugye történet, a harmadikon még nem... Az MT meg MT... Nem titok, van egy Twilight történetem... Hát, nagyon szeretem a kötetet magát, és kíváncsi voltam, vajon mire lennék én képes a témakörben? És ez lett belőle.
A másik blogom, a VL [Valószínűtlen Lehetséges] Hú, a téma? Az úgy jött, hogy ültem én is a Google előtt, és jobbnál-jobb képeket találtam bizonyos színészekről, és akkor megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy én is írhatnék egy olyan történetet, amiben ők a főszereplők. És így jutottam el idáig. A szereplők pedig... Szerintem, mindegyik karakterem valamelyik személyiségem... Próbáltam egy-két főbb jellegzetességet kiragadna a tulajdonságaim közül, és olyanokra formáltam őket is. Az MT meg... Hű, ez egy bonyolultabb történet. Ezt ugye Melodyval együtt írjuk, és ennek a dolognak a fő gondolatát Ő találta ki... A két magyar lány a nagyvárosban dolgot... És minden jött magától... Hát, azt hiszem, itt a szereplők, karakterek pedig magától értetődőek.


Ha már így megemlítetted, hogy minden szereplőben benne vagy Te is,...akkor rákérdeznék, hogy de úgy igazából melyik szereplőd az, amelyikre azt mondanád, hogy "Igen, ez vagyok én"?
Hűha... Ez egy nehéz kérdés. Most majdnem rávágtam, hogy mindegyik én vagyok! De értem, hogy nem erre gondoltál... Nos, azt hiszem, ha mondanom kellene valakit, akkor Millit mondanám. [Twilight - Ahogy én látom; Millicent Alston]

Miért pont ő? Mik azok a tulajdonságok, amikben hasonlítotok?
Milli nagyon makacs, ahogyan jómagam is. Amikor megalkottam az ő karakterét, egy olyan személyiségtípust szerettem volna elérni, ami egy picit különlegesebb az átlagtól. Ő más szemmel látja a világot, mint mások. Éldegél a kis világában, ahol teljesen jó neki, nem zavarja őt senki sem. Mondhatjuk, egy álomvilágot épített maga köré. És ilyen vagyok én is. Szeretek elvonatkoztatni a valóságtól, és nagyokat gondolni. Ez az, amiben igazán hasonlítunk.

Honnan kapod az ötleteket az íráshoz? Van olyan jelenet a történeteidben, amiknek valóság alapja is van, esetleg veled is megtörtént?
Vártam ezt a kérdést... És igen, a történéseknek elég nagy a valóságalapjuk. Hiszen a legjobb ötleteket, azt hiszem, a valós életből kapjuk. Így vagyok ezzel én is. De természetesen, ez a dolgoknak nagy része, csak az én fejemből pattant ki...

Tudnál esetleg példát mondani?!
Persze! Amikor például az egyik főszereplőm elvágódott a padlón a reggeli nagy rohanásban... Vagy amikor a kishúga hisztizett vele a játszótér közepén ^^ Esetleg, amikor elmentek vásárolni, és mindenféle hülyeségeket összeszedtek neki, amire egyáltalán nem volt szüksége... És a kedvenc ilyen jelenetek, a veszekedések, a konfliktusok. Ilyenből elég sok történt meg velem is.

Tudnál mondani egy kellemes, kellemetlen (vagy akár mindkettőre egy példát) élményt, ami a bloggal/blogírással kapcsolatos?
Kellemes? Hűha, szinte csak olyan van! Ha nem is közvetlenül a blogírásnak, de a ficírásnak köszönhetően megismertem egy nagyon-nagyon jó barátot, akiben - szerintem nem túlzás ezt állítani -, "önmagamra leltem." Azt hiszem, ez a legjobb az egészben. És kellemetlen? Hát, amikor olyan megjegyzéseket tesznek a barátaimra és rám, amelyeket nem érdemlünk meg. Csupán az őszinteségünk miatt.



Igen, ez lett volna a következő kérdésem, hogy említetted Melodyval közös írásotokat. Hogyan ismerkedtetek meg? Mert gondolom, rá gondoltál,...
Naná, hogy rá! Az első írásom a Merengő nevű oldalra került fel, ott publikáltam először. És akkor egyszer, kaptam egy kritikát egy nagyon-nagyon kedves lánytól, aki Melody0529 néven volt regisztrálva. Emlékszem, azért "jegyeztem meg" magamnak, mert mindig hosszú véleményt írt, és azt is elmondta, mi jó, és mi nem. És ezek a kritikák egyre csak gyarapodtak, és mi ismeretlenül is imádtuk egymás kérdéseit-válaszait. Állítom, hogy rengeteg mindent megtudtam róla csupán a kritikákból. Például, hogy a Ki mit tudon? Alexz Johnson - Skin című számával indult, hogy hatalmasat buliztak, amikor a hugicája tizennyolc éves lett, hogy elromlott a laptopja, és fájt a háta... Aztán egyszer úgy döntöttem, hogy felveszem ezt a lányt msn-re... És már az első napon hajnali háromig beszélgettünk, és ez egyre csak folytatódott... Azóta - nem túlzás állítanom - minden nap ez megy.

Igen, azt hiszem Melodyt nevezhetjük a hosszúkritikák királynőjének. Vannak esetleg mások is, akikkel az írás kapcsán ismerkedtél meg?
Ó, hogyne! Sokan! Megismerkedtem egy csodás lánnyal akkor, amikor egy hétig itthon ültem, mert megfáztam a téli hidegben. Emlékszem, sokat nevettünk a mézes negrón, amit egyikünk sem szeret... [Van tipped, ki lehetett az? ] Továbbá ott van még nekem Evelyn, akivel szintén nagyon jóban lettünk, és Gicus is, akit nagyon-nagyon megszerettem. Emellett persze, még sok-sok embert ismertem meg. És ez csodás érzés!

Ohh,....hát tippem az van,… a mézes negró a párna alá való,...
Van esetleg példaképed? Akár az írás terén, akár magánéletben, akire valamiért felnézel?

Negró a párna alá!
Huh... Írás terén... Szeretném, ha olyan szuper humoros dolgokat tudnák kitalálni, mint Melody! Neki nagyon jó humora van, és ez az MT-ben meg is nyilvánul...
Magánéletben pedig... Anyukám testvére... Borzasztó problémás élete volt, sokat betegeskedett, és mindig felállt a padlóról, nem hagyta, hogy bármi legyőzze őt. Szeretnék egyszer olyan erős és bátor lenni, mint Ő.


Ha már így megemlítetted, hogy Melodynak nagyon jó a humora,... Szerinted van valami jellegzetesség az írásaidban?
Hűha... Na ez eddig a legnehezebb kérdés... Ezt én nem tudom megítélni, de pár nappal ezelőtt egy hozzám nagyon közel álló személy azt mondta, hogy bizony az én írásomban is vannak jellegzetességek. Állítólag, van benne némi irónia, némi cinizmus, de mégis komoly... Ezt én nem tudom megítélni.
Óh, vagy mégis!
Szerintem, nálam nagyon jellegzetesek a szomorú, melankolikus, nem túl vidám jellemzők, vonások... Ez mindegyik történetemben így van. Én egyszerűen képtelen vagyok fluffot írni, amiben minden szép és jó. Nekem ez kell, ez vagyok én.

És ez így is van jól szerintem,....
Köszönöm.

Gondoltál már arra, hogy valamelyik történetedet abba hagyod? Ha igen, volt az oka?
Nem, erre nem gondoltam. Szerintem nincs annál borzasztóbb dolog, amikor egy író elkezd egy történetet, és azt nem fejezi be... Én is sok történetet írok egyszerre, ám mégsem merült fel bennem a befejezés gondolata... Amit elkezdtem, azt be is fejezem, ez így tiszta. És szeretek visszatekinteni az elmúlt dolgokra, hogy "Na igen, ezt nekem sikerült megcsinálnom."

Szóval, szereted elérni a céljaidat. Magánéletben is?
Igen, szeretem. Az élet így kerek és teljes. Mit érnék el azzal, ha nem fejeznék be semmit? Hol marad a kitartás, az akarat, és az a mámorító érzés, hogy elértem valamit. Legyen szó akármiről.

Szép gondolatok. Most is van esetleg célod, amit szeretnél véghezvinni? Egy álmod?
Igen, van ám. És bármily meglepő is lenne, Melodyhoz köthető.

Mesélnél róla?
Igen, és reméljük, nem öl meg érte. Nos, szóval... Néhány év múlva, amikor már vége a sulinak [Yeah] szeretnénk kimenni Angliába, együtt. Nagy tervek, ezt mi is tudjuk.
De nem lehetetlen, manapság sokan költöznek ki.
Nem, tényleg nem lehetetlen, ebben bízunk mi is.

Esetleg van valami nagy terved az írással kapcsolatban?
Igen, van ám. Egyszer majd, [ha meglesz a saját ötletem, és kellően ügyes leszek hozzá] szeretnék kiadatni egy saját könyvet. De ez tényleg egy nagyon nagy terv, egy kis szárnybontogatótól.

Azért, én nem neveznélek szárnybontogatónak, és szerintem többen is osztják a véleményem. A blogjaid látogatottsága és a kritikaíróid száma se ezt mutatja,....
Mit gondolsz az olvasóid visszajelzéséről?

Ó! Köszönöm szépen, de én nem vagyok megelégedve magammal. Nos, az olvasóim. Nagyon sokkal tartozom nekik. Állítom, nem lennék ott, ahol most, ha ők nincsenek mellettem... Eddig átlagban csak pozitív visszajelzéseket kaptam, és ennek nagyon örülök! Amíg van egy ember a földön, aki olvas, és boldoggá teszem azzal, ha írok; akkor a munkám már érdemes volt. Szóval, köszönettel tartozom nekik. Mint minden írónak, nekem is ők a legfontosabbak, hiszen magamon kívül, nekik írok.

Hatott-e Rád/írásodra ösztönzőleg más bloggeres, vagy akár merengős író?
Hmm... Igen, mindenféleképpen. Gicus munkája nagy hatással volt rám, Ő volt az első ficíró, akitől olvastam. Továbbá, [meglepő mondanivaló lesz] de Melody munkája is nagyra értékelendő. Van néhány novellája, amelyek nagy hatással voltak rám. Kétségtelen, nagyon jól elkapja az érzelmeket.

Van olyan dolog/személy aki segít az írásban?
Van, bizony! Sokat segít nekem Melody, és Griffnixi. Ha nincs ihletem, akkor ők mindig mondanak valami kiindulópontot, amiből kezdhetek valamit. Tényleg, mindig mellettem állnak, minden hisztis pillanatomban! És természetesen a húgom - Szandi. Ő még nagyon nagy segítség a nehéz időkben.

Szóval mondhatjuk, hogy sokan támogatnak a háttérből.
Igen, elég sokan. Egyedül nem kizárt, hogy nem menne.

Beszéltünk a regényeidről, de van/vannak más műfajok is, amikben alkotsz?
Őő... Mire gondolsz? Van nem Twilight/híres emberes történetem is...
Hát például, a novelláidra.
Ó, igen, azok! Azokat imádom Egyszerűen imádok egyperceseket, szösszeneteket, rövid gondolatos írásokat írni... Az olyan... más. Rengeteg van abból is, ugyanúgy, mint komolyabb, hosszabb írásokból. De a drámai, szomorú hangulat ezekre is ugyanúgy jellemző.

Mondanál magadról tíz jelzőt? Pozitívokat, negatívakat egyaránt.
Naná! Szentimentalista, makacs, féltékeny, barátságos, néha visszahúzódó, őszinte, zeneimádó [ez tulajdonság? xD] néha félénk, lusta, és kötekedő is ^^

Lenne/Lennének olyan személyek, akiknek köszönetet mondanál valamiért?
Ó, igen. Mindenkinek, aki akár egy sort is olvasott tőlem, és ezzel megtisztelt engem. Továbbá kiemelnék néhány személyt, de okot nem mondok, miért. Tudják ők, hogy mi is a miértje... Melody, Griffnixi, Evelyn, Szandi, Gicus... És még sokan mások.

Rendben,...akkor mit szólnál a végére egy kis játékhoz, mint Melodynál,...?! Kérdezek valamit, és te rád vonatkozólag válaszolsz.
Okéés! Ez jól hangzik.

Akkor lássuk,
… ilyen állat lennél?

Huhh... Tuti, hogy valami nagytestű macska... Mondjuk puma.

...szín?
Fehér

...étel?
Brassói

...ital?
Tea

....könyv?
Sarah Dessen - Tökéltes, vagy pedig Meg Rosoff - Majd újra lesz nyár...

...film?
Interjú a vámpírral, vagy Trópusi Vihar

...gyümölcs?
Hmm... Eper és banán

...fagyi?
Citrom és vanília... Így együtt ^^


Nos, hát szerintem ennyi lenne,...a kérdezz-felelekből. Köszönöm a válaszaidat. Lenne még esetleg, amit elmondanál?
Én köszönöm, hogy alkalmat kaphattam arra, hogy ezeket elmondjam! És, azt hiszem... nem. Vagyis, nem tudom Nevessetek sokat, és semmit se tegyetek zene nélkül! Az élet alap dolgai ezek... [Értelmes volt? xD]



Nilla zenei ajánlata: http://www.youtube.com/watch?v=HDl3iUo__dY//


Nilla saját blogjai...
http://valoszinutlen.blogspot.com//
http://millicentalston.blogspot.com//
http://nilla-angyalai.blogspot.com//

...és amikben Nilla közre játszik:
http://nillody.blogspot.com//
http://ikait.blogspot.com//
http://nixi-nilla.blogspot.com//

0 megjegyzés: