BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2010. november 5., péntek

VI. - Enikő28

Enikő28, a következő kérdezett épp olyan közel áll hozzám, mint azok, akikkel eddig beszélgettem. A Merengőről ismerem, ahova Harry Potter fanfictionjeit publikálta, melyeknek én is olvasója és nagy rajongója vagyok.

Szóval, mondj magadról néhány szót, kérlek! Személyes dolgokat is, amennyire gondolod, hogy belefér.

Hát, 22 éves műegyetemista (BME-ÉŐK) vagyok, menyasszony, imádom a családomat, imádok énekelni (jelenleg Vox Voluptatis tagja vagyok); fő profilom a musical. Műszaki Egyetemből rájöhetünk, hogy műszaki beállítottságú vagyok, és egyszer majd közlekedési létesítményeket, valamint közműveket fogok építgetni meg tervezni. Ja, és majdnem óvó néni lettem!

Hogy lehet, hogy óvó néni helyett mérnök lettél? Nem áll közel egymáshoz...
Hát nem. De a középiskolai biosz tagozat után mit várunk? Na jó, a sztori lényege, hogy orvos akartam lenni, mint a családom nagyja, konkrétabban sebész, azon belül is ideg, csak hogy ne aprózzuk el. De a vége az lett, hogy annyira be akartam kerülni az operett színház musical karába, hogy inkább valami kevésbé seggelős egyetemet kerestem. Ez lett volna a BME. De a számítást keresztbe vágta, hogy elsőre az ELTÉ- re vettek fel, és utána mégis BME lett belőle.

Felvettek az ELTÉ- re? Wow! Akkor hogy hogy nem oda mentél? Egyébként ott milyen szakra jelentkeztél?
TÓFK: tanító és óvóképző főiskolai kar. Talán pont azért, mert nem akartam fősulis lenni. Ez nagyon sznobul hangzik, mi? Valahogy tőlem elvárták az egyetemet, és egy idő után én is magamtól. De ez az egész csak azért rém fájó, mert az orvosit a színház miatt adtam fel, és végül a színház mégse jött össze. Bááár, nem adom fel! Egyszer még ott fogok ugrálni az operettben.

Köszi, belemásztál fősulis, érzékeny lelkembe...
Hogy értve nem jött össze a színház?

Úgy, hogy a BME mellett időm nem volt rá.

Akkor végülis így is úgy is rosszul jöttek ki a dolgok. Nem gondoltál rá, hogy mégis jelentkezz akkor az orvosira?
De, nagyon sokszor. És talán még az sem lefutott kör...

Hát, még fiatal vagy, szóval akármi megtörténhet. De ha választhatnál, orvos lennél, mérnök vagy énekesnő/színésznő?
Úgy a három együtt.

Ezek, szerintem, külön-külön is elég időigényesek...
Orvos; mert mindig is oda vágytam, énekes; mert dal nélkül nem élek, és mérnök; mert most, hogy mindjárt vége, és látom az összefüggéseket, valahogy nagyon megszerettem. Na igen...ez a bibi!

Ebből következtetve nagy az érdeklődési köröd.
És ezek mellé a vágyak mellé, hogy jött az írás?

Mindig is szerettem tanulni, és valahogy sosem volt olyan igazán kedvenc tárgyam - szóval igen. Az írás? Mint derült égből a villámcsapás. Sokszor próbálkoztam, még meg van a kockásfüzet a kezdetleges írásokkal. Ilyen koppintott HP (Harry Potter), ahol harcosokat képeznek. Akkor volt olyan, ami négy orvosi egyetemista lányról szól (én meg a barátnőim...), de az sajnos elszállt az első gépemmel együtt. Pedig az nagyon nagy lett volna.

Óóó, ez érdekes. Mesélj még ezekről!
Címe nem volt egyiknek se, a négy csaj olyan Sex and The City-s négyes; csak egyetemisták. Melitta, Rebeka, Réka és Petra, meg a négy hős lovag, és akkor egy-két fejezettel később már maga a négy doktornő a nagybetűs életben; családanyák, világhírű doktorok, és barátok, legfőbbképp. Ezt talán egyszer újra írom, még nem tudom...

Ez tetszik!
Nekem is!

És melyik lenne a te karaktered?
Na, melyikkel van egy napon az Enikő, mint névnap? Segítek, szeptember 15.

Melitta. A google jó barát.
Jaja. Ő volt az ortopéd és idegsebész, hat gyerekkel.

Tessék? Hattal?
Jaja. Négy lány és két fiú.

És ő szülte őket?
Két szülésből...

Jesszusom! Nem vagy semmi!
Eléggé ikerpárti vagyok, szóval ez volt az első nagy gyerekem, ami elveszett, amikor elszállt a gépem. De egyszer még újra írom.

Eléggé. Honnan jött ez a gyerekpártiság? A történeteidben mindig sok gyerek szerepel...
Öten vagyunk testvérek, három tesómnak van hét gyereke, és a legkisebb bátyámnak meg nekem még nincs. Sakkozd ki! Imádom a gyerekeket. Bátyám lányát... Hát ő meg a mindenem. Én is szeretnék majd egyszer, vagy négyet...

Nagy család a tiétek!
És kábé ezen a modellen épül fel a VB klánja.

Kicsit mintha Molly Weasleyre hajaznál.
Áh, annyira nem, én nem vagyok annyira tutujka. Inkább... nem is tudom, Hermione, vagy Martha, esetleg Ginny, vagy Lily.

Tutujka?
Tutujgatja a családot, mindent elintéz, ő fogja össze a szálakat. Nagyban ilyen vagyok én is, ezt aláírom, de ő nekem egy kicsit eltúlzott karakter. Én inkább vagyok olyan, mint valamelyik fiatalabb anyuka a csapatban, bár nekem még nincs gyerekem, és még vagy egy-két évig nem is lesz.

Addig tutujgasd nekem a VB-t.
Na ja, az az én gyerekem, meg a TFH.

Igen, a két nagy fanfic sorozatod.
Mikor kerültél bele a HP világába?

A 13. szülinapomon, akkor vesztem el örökre... Könyvenként több mint ötvenszer elolvastam.

Tizenhárom? Azt gondoltam volna, hogy idősebb voltál.
Nem, hetedikes, és elkezdtem, és nem hagytam abba azóta sem.

Melyik volt a kedvenc könyved?
Na, most megfogtál, az első; mert abban megismertük a szereplőket, és mert az az igazi. A második; mert abban belép Fawkes, és mert az megmutatja, hogy bizony nem legyőzhetetlen a triumvirátus sem. A harmadik; mert abból kimaradt Voldemort, a negyedik; mert az igazán izgalmasra sikerült, és mert abban sok szálon ment a cselekmény, az ötödik; mert abban van izgalom bőven, nagyon sok, de meghalt benne Sirius. A hatodik, mert az sem Voldemortról szól (ami nagyban megengedte a VB-t), és mert abban Piton egy óriási kérdőjel, a hetedik; mert minden jó, ha jó a vége. Bár 19 évet úgy átugrottunk, ahogy nem szégyen, és Fred meghalt, meg Tonks és Lupin, ami szíven ütött nem kicsit, nagyon! Az a mészárlás nem kellett volna. Szóval nincs kedvenc, mert valamiért mindegyik az.

De szépen végigvezetted, melyik miért jó. És kedvenc karaktered van?
Ez megint egy jó kérdés, mert valamiért mindegyik kedvenc. Harry, Ron, Hermione, Ginny, Remus, Sirius, a Weasley család...Nincs kedvenc, mert mind kedvenc.

Igazán diplomatikus vagy!
Így sikerült, hosszasabb gondolkodás után sincs.

És honnan jött a VB ötlete? Mintha nem csak HP világ lenne benne...
Mert nem csak az van benne. Amikor elolvastam a negyedik részt is, akkor én szentül meg voltam róla győződve, hogy a hetedik rész a Harry Potter és Voldemort bosszúja lesz. Egyszer, valamikor 8.-ban volt rajzon egy feladat, hogy csináljunk könyvborítót. A Harry Potter - VB volt az, egy Roxforttal a háttérben. Voldemorttal és Harryvel. És valahogy csalódás volt, hogy nem ez lett a hetedik rész címe, így megalkottam a folytatást. Ott maradt tizenkilenc év a levegőben, én meg kitöltöttem az űrt.

Miből gondoltad, hogy az lesz a hetedik rész címe?
Nem tudom, csak úgy...

Megírtad a saját folytatásod, tele van gyerkőcökkel, de hogy jött az Égiek belekeverése? Más felsőbb hatalmat is írhattál volna bele...
Az Égiek belekeverése BB (Bűbájos Boszorkák) crossover, ahogy a démonoké is, akik a rosszak felsőbb hatalma. De mindenki felett ott áll a Sors.

Akkor nem is szeretted a sorozatot?
Oh, dehogynem! Megvan DVD- n mind a nyolc évad, és az árnyékok könyvének ötlete is onnan jött. Ki ne szeretné a négy boszi sztoriját? Bár azt sajnálom, hogy Prue- t kinyírták, de Paige-et is szerettem.

Én Piper párti voltam.
Nincs kedvenc, mind kedvenc, de ha nagyon muszáj, akkor Phoebe. Mert az ő pasija volt Cole.

És Cole-t szeretted?
Aha! Olyan felsőtettel? Ki ne szeretné?

Én?
A Kés/alattot is miatta néztem.

Oké, térjünk vissza a VB-hez. Most írod a második könyvet, és elvileg lesz egy harmadik is. Azt hogy tervezed?
Az lesz a VB - A Jóslat Beteljesedik. A címéből ítélve eldől, hogy a Voldemort lányok, vagy a tizenkettő.

És hogy tervezed, melyik részre fog hasonlítani? Olyan naplós lesz, mint az Árnyékok könyve?
Párbeszédes lesz, nem naplós. Az Alfa és Omega meg a VB-ÁK naplós. Az nem az lesz, az inkább a VB-EVEH-hez lesz hasonló.

Honnan jött az ötlet, hogy a második könyvet így írd meg? Így közelebb hoztad a karaktereket az olvasókhoz?
Nem tudom, mert kritikákkal mostanában nem nagyon bombáznak. Egy kedves barátom említette, hogy így könnyebb írni, gyorsabb, és átérzésesebb. Hát kipróbáltam, még az első részben, és igaza lett, így naplózom. De ebben is vannak azért párbeszédes részek!

Vannak, igen.
Nem nagyon volt időd frissíteni mostanában, de azért én úgy látom, hogy aki eddig állandó olvasód volt, még mindig követi az írásaidat.

Én is így látom, és örülök is neki. Van egy-két kedvenc kritikaíróm.

De ezek szerint nem vagy megelégedve az olvasók visszajelzéseivel?
Hát, ahhoz képest, hogy mennyien olvassák, és mennyien jeleznek vissza, kicsit rosszul esik. De néha úgy érzem, hogy nem is miattuk írom, hanem annak a néhánynak, akik írnak, kérnek, jeleznek, és szeretik olvasni. Mindegy, hogy ez most 2, vagy 22222, mert van, aki szereti.

Igen, de azért gondolom, Te is szívesebben írsz, ha tudod, hogy valakinek annyira felkelti az érdeklődését, hogy ír is, vagy elgondolkodik rajta.
Igen, az biztos. Nehéz ügy!

Ez így van.
A Merengőn még olvashatunk Tőled fanfictiont, afféle kiegészítést a trilógiához.

Igen, az az Alfa és Omega. Meg őszintén megmondva a Griffendél és Mardekár is annak készült, de az úgy megállt.

Igen. Azt akartam kérdezni, hogy csak fanfictionökkel foglalkozol?
Nem csak. Már említettem, hogy nem, de ez most már legyen kész, aztán jöhet más. Na meg nagykézzel benne vagyok a Dinasztiában is.

Nem kezdesz bele másba addig?
Nem valószínű, ez így is két sztori.

És ha valami nagyon ütős ötlet jut eszedbe? Akkor azt csak lejegyzed?
Hát, ha valakinek nincs esze, akkor legyen notesze. Vagy jegyzetképes mobiltelefonja. Annyi papírlapot, mint amennyi nekem van a bomba ötletekkel...

Hm... Kíváncsi lennék azokra a lapokra!
Hát... végül is júliusban megyek Miskolcra, megmutathatom őket. Meg magamat is szüleimnek... Szegények, lassan két hónapja nem láttak.

Nem jársz haza hetente/kéthetente?
Kinek van arra ideje? Sajnos nem, és ilyenkor már aprajafalva nagyon hiányzik.

Aprajafalva? A gyerekek?
Aha.

Mind Miskolcon laknak?
Hát, Nóri, Boti, Achilles és Arita (nem Anita) igen. Meg Azi is, de ő csak három évvel fiatalabb nálam (merthogy nővérem meg hússzal idősebb).

Ú, különleges nevek!
Azár (görög, héber: Jahve segített), Achilles és Arita (görög, de a jelentését nem tudom), Nóra Borbála és Botond András annyira nem.

Hogy hogy ilyen nevet kaptak, ha nem vagyok indiszkrét?
Kérdezd nővéreméket! Az ő három fiókája. Fogalmam sincs.
Az én lányom például Elisabeth lesz, ez fix.

Elizabeth? Magyar babának? Én sosem szerettem a nevemet, mert mindig kitűntem a többiek közül.
Én sem, pedig nekem ősi magyar nevem van.

Nem álltam meg vitatkozni Enikővel a nevekről, hiszen a történeteiben is szerepel néhány – jelentéssel bíró – különleges név, mint például a Cassiopeia Noirier; ami fekete (sötét) szépséget, és a Merope Sidéralinne, ami pedig Merope csillagocskát jelent.

***

Ha már beszéltünk a Dinasztiáról... mióta bétázod?
Szeptembertől, akkor barátkoztunk össze Lillával. Aztán elkezdtem neki segíteni az ABD- ben, aztán megkaptam az AVD2- t is.

Csak neki bétázol?
Most már, de voltak egyéb törik is a repertoáron. HP-sek. De most már csak dinasztia, mert hát suli mellett meghalni sincs időm, nem hogy bétázni.

Amellett, hogy bétáztál még dalszöveget is írtál. Nehéz volt?
Nem, annyira nem, mint gondolnák a laikusok. Zenész vagyok, és ha zenét hallok, akkor elképzelek dolgokat, látom magam előtt, és egyszerűen csak leírom, aztán rímbe szedem.

Szóval először leírod, ami a zenéről eszedbe jut. Csak aztán lesz olyan... verses?
Igen, bár a Még egyszer utoljára nem így lett. Ott előbb volt vers, aztán meg zene.
Amikor csak úgy jön valami, akkor azt leírom, és lesz belőle vers, vagy dalszöveg, vagy épp fejezet, vagy ötlet egy történethez. Te is tudod, milyen az, amikor elkap a hév.


Hát... volt már úgy, igen, hogy nagyon belejöttem, de azt hiszem, nincs akkora kitartásom, mint neked például.
Ezek szerint verseket is írtál már?
Ezek szerint... Annyira nem sokat. Nyolc évesen írtam meg az első versemet.

Én is írtam egyet annyi idősen, de a mai napig cikiznek vele...
Engem nem, pedig suliban is ellőttem. Huhh! Meg negyedikben egyet kitettek a suli faliújságára.

Zenével mennyit foglalkozol? Fontos szerepe van az életedben... ez is családi "örökség"?
Aha.

Milyen hangszeren játszol?
Tesóm az AB/CD szólógitárosa (AC-DC tribute band), másik tesóm is gitározik,de ő bassban nyomja, mint nővérem fia, apám gitáros-hegedűs muksó (imádom az öregem), én meg zongorázom és énekelek, meg egy évig fuvoláztam is, és valszeg bátyám kisfia, Boti is nagy gitáros lesz, mert elképesztő érzéke van hozzá, és persze nővérem kisebbik fia is gitározik. Szóval zongora, ének, kórus, meg régen fuvola, de főleg zongora.

Akkor foglalkozol zenével, írással... színészkedéssel esetleg?
Hát, a színház is benne volt, feljebb néhány sorral. Operett... musicales vagyok.

Bocsánat, én nem igazán értek az ilyenekhez...
Semmi baj.

***
Talán csak én gondolom így, de aki ír, az általában olvas is. Sokat…

Jó, akkor folytassuk ott, hogy mi a kedvenc könyved és fanfiction-öd?

Könyvnek a HP- t mondanám, mert az mindent visz, ficnek meg... azt hiszem, callie - Méregfogak Marása, és Reszeltvíz - Az erősebbik nem. De mostanában nagyon bejön még a James Potter sorozat is, amit Tipca fordításában olvashatunk.

És valami romantikus könyv?
Az a Dinasztia. Másokat nem nagyon olvasok, PD kategóriát jobb szeretem megvenni a boltban, könyvben.

Milyen könyveket szoktál venni? Mi volt az utolsó, amit megvettél?
Romantikus-csöpögős-lányregényekből Danielle Steel a favorit, és Nora Roberts Udvari előadása volt az utolsó, amit megvettem ebben a kategóriában. De a hétvégém a Meyer féle Twilight sorozat második felvonása volt, mármint a második fele, az Eclipse, és a Breaking dawn.

Danielle Steel jobban tetszik, mint Nora Roberts?
Aha, Steelt olvastam előbb, és az ő stílusa jobban megfogott. Vagy 30 könyvét elolvastam, van, amit többször is, és odáig vagyok értük, meg vissza.

Szoktál mást is olvasni? Mondjuk krimit?
Operaház fantomja? Most az következik, vastagságából ítélve adok ennek is vagy két napot...

Szorgos...
Gyorsan olvas, és szeret olvasni (mondhatni falja a könyveket).

Akkor az egyik kedvenc elfoglaltságod/hobbid az olvasás. Mi van még?
Zene, zene, és a zene, csak hogy ki ne felejtsem. Oh, imádok énekelni, és zongorázni, ez hobbinak is megvan. Meg az írás, és a rajzolás. Szeretek alkotni, mert feldob.

Próbálkoztál már valami olyasmivel, mint például az ékszerkészítés? Csak Yenna hobbijaiból kiindulva...
Persze, van is egynehány karkötőm, amit magamnak csináltam; egyiket gyöngyből, másikat fonalból, hol csomóztam, mint az indiánok, hol fontam, mint az indiánok... Mondom, szeretek alkotni. Képet a falra, fogantyút a szekrényre, szobrot, vagy csak valami kis... izét.

Van valami kedvenc tárgyad?
Nem tom, hogy Big Nose, Medve és Yümi tárgynak számít-e, de ha igen akkor ők hárman, a mackókáim. Nagy, félméteres macik. De a gyűrűk az ujjaimon is.

Kitől kaptad őket?
Big Nose-t a páromtól 22. szülinapomra, Medvét apukáméktól a középsulis ballagásomra, és Yümit egy nagyon kedves barátomtól.

***

Ha nyernél a lottón, a pénzt mire költenéd?
Első körben rendezném mindenki lakáshitelét a családomban, aztán gondolom, vennék magunknak egy házat, és mikor kezünkben a diplománk, akkor... kezdenék talán egy saját vállalkozást, és kiadatnám Lilla Dinasztiáját.

Megint előjött Yenna neve, akinek Te vagy a bétája... De Neked van bétád?
Nincs.

Miért?
Nem tom... csak nincs. Ez olyan fura?

Volt, hogy visszadobtak fejezetet az adminok a TFH- en kívül?
Igen, még a kezdetek kezdetén. Vagy épp "helyesírási hiba" miatt, de nagyon nem buktam ki, csak a TFH- en. Mert szerintük az nem fic, és nem fér meg az oldalon. Hiába szerették annyian, hogy feltevés nélkül, üres kritikákkal olvastak előre így is több, mint harmincan.

Annak hogy jött az ötlete?
Hm… a trió olyan páratlan, és Ginny nagyon sokat van velük és sokkal komolyabb, mint Ron. És érettebb is valamennyire, aztán egyszer csak... beletermett. Szerintem, mint fic megállja a helyét, de ha adminék szerint nem, akkor nincs mit tenni. Pedig meg fogom írni, és valahol majd olvasható lesz, mert sztorinak sem utolsó.

De úgy volt, hogy átteszed máshová...
Igen, csak ha egy oldal nem olyan ismerős, akkor hogy olvassák el? Bár... bízom a legjobbakban. Szerintem nyerő sztori.

Én szerettem, bár még nem nagyon indult be a történet. És megyek utánad, mint kiscsibe a tyutyu után.

***

Szoktál zenét hallgatni írás közben?

Nem mindig, mert nem tudok nem a zenére figyelni, ha meghallom. Nehéz tőle elvonatkoztatnom, mert úgy érzem, hogy nem hallgatom, hanem bennem szól.

Akkor hogy szoktál írni? Hol?
Hmm, suliban papírra, vagy otthon, az ágyban, ölemben a gépemmel, mint most. Nincs is ennél kényelmesebb megoldás... ágyban, párnák közt.

És honnan szoktál ötleteket kapni?
Mindenhonnan, a legváratlanabb helyzetekből, a valóságból is. Tényleg, egyik percben sétálsz a Duna partján, kéz a kézben a szerelmeddel, és akkor egyszer csak bumm!
beugrik a legnagyobb csata, hogy hogyan fog lezajlani. Persze, leginkább, legjobban a valóság ihleti meg a valótlant.


Hát, ez nem túl romantikus.
Honnan veszed? Az egész történet romantikus, tele önfeláldozással. És lelőttem a lényeget...

Miután egyeztettük, hogy mi fog történni - amit nem kötök az orrotokra -, és megbeszéltük, kinek mennyi ügyvéd ismerőse van, visszatértünk még néhány személyesebb témára.

Na, azt akartam kérdezni, hogy a párod olvasott már tőled?

Részleteket, de egyben az egészet még nem.

A VB- ből?
Igen, és tetszett neki, amit olvasott. Gondolom, idővel elolvassa majd az egészet.

Beavattad a "titokba" hogy írsz, vagy meglátta? A barátaid mennyire tudnak erről a hobbiról?
Páran tudják, és én mondtam meg nekik.

Neten összeismerkedtél még valakivel, akivel jóban vagy?
Hát, igazán csak Lillával, de ezzel egy tényleges jó barátot nyertem, és azt hiszem, kialakulóban egy újabb baráti kapcsolat.

A fórumosokkal a ficblogodról szoktál levelezni?
Nem, erre eddig még nem gondoltam, hogy esetleg lehetne, de... talán.

Néhány írónak szokása lementeni, és összegyűjteni a hozzászólásokat. Te is szoktál ilyet?
Csak néha, amikor például közlik velem, hogy szedjem le a történetemet. Azokat elmentettem, de mind fent van a neten, és ha nem zár be az oldal, akkor nem is lehet sok gond belőle, nem igaz?

Kiemelnéd valamelyiket, amelyik igazán kedves neked?
Ja: 1.) Ez a három rész(utolsó három) rohadtul jó lett. És végre némi csata is volt, de ez a rohadt függővég idegesít! (Sirius black néven)
2.) Szia ! Én most találtam rá nem rég erre a történetre és már az elejétől fogva nagyon tetszett. Egyből el is olvastam mind a 60 fejezetet. A fogalmazásod nagyon jó és a karakterek is tökéletesek. Várom a következőt. Bye Detti. (Dettanetta néven)
És vannak még kedvenceim pl *kiscsillag*tól, vagy Jill92-től…


Van kedvenc idézeted?
"Fordítsd az arcodat a nap felé, és minden árnyék mögéd kerül." (Keller)

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, s közben elfelejt élni." (Rowling)

"A realizmus nem más, mint a változásokkal szembehelyezkedő pesszimisták nyamvadt struccpolitikája."


Remélem, mindent megtudtatok Enikőről, amire kiváncsiak voltatok! :)

Az interjúban megemlített fanfictionök:
A Voldemort Bosszúja trilógia - Egy világháború előhangja, Árnyékok könyve és A jóslat beteljesedik
Alfa és Omega
Griffendél és Mardekár

Ha szívesen olvasnád őket, akkor itt: http://fanfic.hu/merengo/viewuser.php?uid=3756 megteheted, ha pedig a Harry Potter és - tegyük fel, hogy - a Bölcsek Kövét olvasnád, akkor látogass el erre: http://www.yennaenci.gportal.hu/gindex.php?pg=33006830 a honlapra, ahol az Enikő történeteihez készített családfákat, képeket láthatsz, és elolvashatsz néhány dalszöveget is, amit szintén Ő írt.

1 megjegyzés:

Yenna írta...

Azt hiszem, ha nem tudnám, hogy kivel készült az interjú, akkor is rájönnék. :)
Sajnos eddig még nem olvastam Enci írásait, mert a Dinasztia miatt nem olvastam HP ficeket (most már neki fogok állni valamikor, mert most én is HP-t írok :)), de annyit mondhatok, hogy Enci nagyszerű barátnő!
És Enci, teljesen elérzékenyültem, hogy kiadnád a Dinasztiát! Mondtam már, hogy imádlak? :)))